czwartek, 20 października 2011

Koszty holowania pojazdu

Życie potrafi pisać różne scenariusze a szczególnie w sprawach wypadków komunikacyjnych. Tu potrafią się wydarzyć sytuacje które nawet ciężko sobie wymyślić. Ostatnio spotkałem się z sytuacją gdzie kierowca nie opanował ciężarówki i wpadł cysterną do rowu. W wyniku wypadku z cysterny wylało się ponad dziesięć tysięcy litrów paliwa do ziemi. Wyciąganie samochodu z z rowu zajęło kilkanaście godzin. Oczywiście wliczając w to dojazd odpowiedniego dźwigu za pomocą które wyciągnięto ciągnik siodłowy z cysterną z rowu. Koszt takiej usługi wyniósł ponad dwadzieścia tysięcy złotych. Teraz właściciele pojazdu zastanawia się jak to będzie z wypłatą odszkodowania z polisy autocasco. Polisa AC wykupiona jest na ciągnik i druga na naczepę. Właściciel nie jest pewien czy składając roszczenie o odszkodowanie z polisy autocasco ciągnika dostanie je w całości (chodzi o koszt holowania). Znam przypadku gdzie ubezpieczyciel w takich sytuacjach chce zapłacić tylko 50 % kosztów holowania w ramach odszkodowania bowiem uważa że pozostałe 50 % powinno być wypłacone z polisy autocasco naczepy (cysterny). Warto zwrócić też uwagę jaki wpis będzie na fakturze. Czy będzie to holowanie ciągnika ale może to być również wpis składający się z dwóch pozycji holowanie ciągnika a drugi holowanie naczepy. Jeśli wpis będzie się składał z dwóch usług to ubezpieczyciel ma prawo wypłacić 50 % odszkodowania za holowanie za dany człon. Jeśli będzie widniał wpis określający jedną usługę ubezpieczyciel powinien wypłacić 100 procent kosztów holowania w ramach odszkodowania. Lepiej jak ciągnik i naczepa są ubezpieczone w jednym towarzystwie ubezpieczeniowym. Istnieją jednak sytuację że ciągnik posiada ubezpieczenie autocasco u jednego ubezpieczyciela natomiast naczepa u drugiego to komplikuję trochę sytuację.

1 komentarz: