poniedziałek, 9 stycznia 2012

Zadośćuczynienie od agencji reklamowej za wykorzystanie wizerunku niezgodnie z umową.

Wiele osób spotyka się z sytuacją gdzie stwierdzają że ich wizerunek jest w reklamie czy na jakimś opublikowanym zdjęciu. Zadają sobie pytanie czy mogą uzyskać - przykładowy wyrok zadośćuczynienie za bezprawne wykorzystanie wizerunku. Warto tu zwrócić uwagę na słowo ,,bezprawne,,. Otóż nie każde opublikowanie zdjęcia jest bezprawne. Przykładowo nie będzie bezprawnym umieszczeniem fotografii z naszym wizerunkiem w sytuacji gdy znajdujemy się w tłumie. Często też osoby mają problemy z agencjami reklamowymi które zamieszczają ich wizerunek ponad ustalenia określone w umowie. Oczywiście wtedy jak najbardziej mają prawo domagać się odszkodowania od agencji reklamowej za wykorzystanie wizerunku niezgodnie z umową. Należy podkreślić że umowa między agencją reklamową a osoba której wizerunek będzie wykorzystywany powinna być bardzo szczegółowa. Powinna precyzyjnie określać osobę oraz zakres kampanii reklamowe. W zakres kampanii reklamowej możemy wymienić – jakich użyję się środków przekazu ? Czy będzie to bilbord, plakat, ulotka, reklama na autobusach. Jaki zasięg będzie miała kampania ogólnopolski czy regionalny jeśli regionalny też należałoby to bardziej sprecyzować. Istotny jest także czas trwania kampanii z dokładnym określeniem od kiedy do kiedy. Warto zaznaczyć i to podkreśliłbym na czerwono że to na właścicielu agencji reklamowej spoczywa obowiązek udowodnienia tych faktów. W jego szeroko pojmowanym interesie jest sporządzenie tak precyzyjnej umowy aby w razie roszczeń odszkodowawczym osoby której wykorzystano wizerunek mógł bez problemu wykazać swoje racje oddalając tym samych roszczenia o odszkodowanie osoby której wizerunek wykorzystał w akcji reklamowej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz