piątek, 30 grudnia 2011

Gdy z hotelu spadnie Ci coś na głowę

W hotelach dzieją się różne rzeczy zwłaszcza robotniczych gdzie zachowanie ,,gości,,ma wiele do życzenia. Nie należy do rzadkości sytuacja że jakiś przedmiot ,,leci z okna,,. W takiej sytuacji powstaje pytanie kto w sytuacji jak przechodzeń dostanie owym przedmiotem w głowę i odniesie obrażenia zapłaci zadośćuczynienie ? Czy będzie to właściciel hotelu robotniczego czy osoba która rzuciła przedmiotem czy która zajmowała pokój ? Otóż odpowiedzialność odszkodowawcza może tu być obejmować różne podmioty w zależności od sytuacji. Przykładowo jeśli przedmiot zostanie wyrzucony z pokoju zajmowanego przez ,,gościa,, zadośćuczynienie przechodniowi z rozbitą głową zobowiązany jest zapłacić osoba która zajmowała dany pokój. W prawie używa się też stwierdzenia osoba która ,,faktycznie władała pokojem,,. Lecz co w sytuacji gdy przedmiot zostanie wyrzucony nie z pokoju ale przykładowo z palarni lub wspólnej toalety. W tej sytuacji sprawcę trudno ustalić kto więc będzie zobowiązany zapłacić odszkodowanie przechodniowi. Otóż w tej sytuacji zgodnie z literą prawa odpowiedzialność ponosi właściciel hotelu a często jest nim zakład pracy prowadzący hotel i to na nim będzie spoczywał obowiązek wypłaty zadośćuczynienia za rany na głowie przechodniowi. Z pewnością procedura uzyskania odszkodowania potrwa kilka tygodni lub miesięcy.

1 komentarz:

  1. Nie spodziewałam się, że tak to wygląda! Byłam w hotelu w Mielenku, ale nic się takiego nie stalo.

    OdpowiedzUsuń