wtorek, 20 marca 2012

Odszkodowanie za wypadek z udziałem autobusu

W ostatnim czasie głośno jest w mediach o wypadkach autokarów. Media nagłaśniają tylko poważne kolizje ale do drobnych stłuczek z udziałem autobusów dochodzi codziennie. Czasami nawet pasażerowie autokaru odniosą obrażenia w sytuacji gwałtownego hamowania autokaru. Znam takie przypadki zwłaszcza w komunikacji miejskiej gdzie w wyniku gwałtownego hamowania pasażer uderza przykładowo w siedzenie przed nim. W wyniku tego uderzenia często dochodzi do powstania krwawiących ran na skórze głowy czy uszkodzenia zębów. Powstaje pytanie czy i od kogo poszkodowany pasażer komunikacji miejskiej może domagać się odszkodowania a zwłaszcza zadośćuczynienia. Istnieje zasada że odszkodowanie powinno być wypłacone z polisy odpowiedzialności cywilnej sprawcy. Dlatego w takich przypadkach warto wezwać policję na miejsce zdarzenia. Zdaję sobie sprawę że wiąże się to z uciążliwością dla innych pasażerów ponieważ prawdopodobnie będą musieli czekać i przesiąść się do innego podstawionego autokaru. Jednak to leży w naszym interesie. Funkcjonariusze rozeznają się w sytuacji i ustalą winnego zajścia. Zostanie sporządzona notatka policyjna w której opiszą przebieg wypadku nie pomijając naszych obrażeń. Gdy jednak postanowimy nie wzywać policji na miejsce kolizji możemy być pewni że będziemy mieli kłopoty z uzyskaniem zadośćuczynienia za obrażenia głowy. Ubezpieczyciel auta osobowego będzie nas wysyłał do ubezpieczyciela MPK i na odwrót. Jeszcze raz podkreślam i pisze na czerwono wezwanie policji na miejsce wypadku znacznie pomoże nam w procesie likwidacji szkody i zaoszczędzi sporo nerwów.

6 komentarzy:

  1. Trzeba walczyć o swoje prawa i ja sam się na o tym przekonałem. Jeżeli chodzi o uzyskanie należytego odszkodowania to miałem przyjemność współpracować z firmą http://cdsi24.pl/ Pomogli mi uzyskać dopłatę do zaniżonego wcześniej odszkodowania.

    OdpowiedzUsuń
  2. Moim zdaniem nie jest dobrym pomysłem zawsze przystawać na wypłatę odszkodowania, którą oferuje ubezpieczyciel. W wielu przypadkach, korzystając z usług tego typu https://wieksze-odszkodowanie.pl/">https://wieksze-odszkodowanie.pl/ kancelarii można wywalczyć o wiele większą sumę i moim zdaniem warto jest z takiej opcji skorzystać

    OdpowiedzUsuń
  3. Polecam zajrzeć na stronę tej kancelarii odszkodowaczej: https://wieksze-odszkodowanie.pl/o-kancelarii/ Jestem zdania, że w przypadku takich wypadków, warto zdać się na pomoc ze strony specjalistów.

    OdpowiedzUsuń
  4. W tym przypadku warto udać się do adwokat gdynia, gdzie z pewnością otrzymacie profesjonalną pomoc.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny wpis, bardzo często dochodzi do kolizji drogowych, a później trzeba starać się o Odszkodowania za wypadki drogowe.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy temat. Ja kiedyś miałam taki wypadek, ale tak naprawdę nie dostałam odszkodowania. Pozdrawiam i zapraszam Eltrox

    OdpowiedzUsuń